piątek, 2 stycznia 2015

Ozdoby choinkowe z filcu

Ten post powinien w sumie pojawić się już przed zeszłorocznymi świętami Bożego Narodzenia, ale dopiero teraz, podczas noworocznych porządków na blogu, uświadomiłam sobie, że wszystkie ozdoby choinkowe pokazałam tylko na Facebooku... Ups :)

Wiem, że święta, święta i po świętach, ale w sumie kolejne już za rok, więc można powoli zabierać się do pracy ;)

Kilka propozycji zatem:

Felted candy cane
Cukierasek z filcu

... czyli pierwsze zetknięcie z filcowaniem na szkielecie. Białą wełnę owinęłam wokół drucika kreatywnego (można też wykorzystać wyciory do fajki — zasadniczo to drucik ze szczecinką, do której łatwo przyczepia się wełna) i nafilcowałam ją na mokro. Tutorial, z którego korzystałam, mówił, aby czerwony pasek również nafilcowywać na mokro, ale ten efekt nie bardzo mi się podobał (tutorial tutaj), dlatego zrobiłam to igiełką na sucho. Dzięki temu wzór pozostał wyrazisty i kolory się nie zlały.

A ponieważ miałam jeszcze trochę drucika, postanowiłam go kreatywnie wykorzystać i tak oto powstała mała zawieszka choinkowa — 


Reniferek z czerwonym nosem i rogami z drucików


Felted candy cane and reindeerOba rogi są w zasadzie jednym długim, który w połowie został zagięty i przyfilcowany białą wełną. Obeszło się zatem bez przyszywania.


Felted candy cane and reindeer












Felted candy cane and reindeer


Jemioła i ostrokrzew

Felted mistletoeJemioła, czyli coś dość szybkiego w produkcji, a efektywnego. Liście zostały wycięte z grubego arkusza filcowego, a perełki doklejane klejem. W sumie najtrudniejsze okazało się zrobienie ładnej kokardki :D

Pełny tutorial możecie znaleźć tutaj.

Przy ostrokrzewie było już zdecydowanie więcej pracy. Co prawda listki też wycięte z arkusza, ale owoce filcowane na mokro, a żyłki w listkach nafilcowywane igłą na sucho.


Felted mistletoe and holly











Felted mistletoe and holly


Choineczki

Wycięte z arkuszy filcowych, dwustronne (jasna zieleń z ciemną zielenią oraz bordowo-pomarańczowe), z doszywanymi koralikami, cekinami i dzwoneczkami oraz wyszywanymi złotą nicią gwiazdkami.



Felted christmas treeFelted christmas tree


Ptaszki

Również wycięte z arkusza filcowego, wypełnione watą i dwustronne. I też dzwonią :) Fajnie wyglądają w większej grupie, ja przed postawieniem choinki zdążyłam zrobić dwa. Jako że nie kojarzą się aż tak bardzo z Bożym Narodzeniem, mogą stanowić całoroczny element dekoracyjny.


Felted birds with a bell

Felted birds with a bell

Felted birds with a bell


I w wiosennym entourage'u:

Felted spring bird

Sądząc po pogodzie za oknem, to wiosna już tuż, tuż... :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz